Jak wybrać dobry podkład muzyczny do reklamy?

 

Jedną z największych bolączek specjalistów od marketingu jest sam proces tworzenia reklamy. Wymaga to solidnej dawki kreatywności, ogromnego zaangażowania i najczęściej również sporo czasu. Nie zawsze pomysł przychodzi na pstryknięcie palcami. Często potrzeba wielu godzin szperania w literaturze, internecie, by znaleźć odpowiednią inspirację, która stanie się przyczynkiem do stworzenia czegoś zupełnie nowego. Ważną rolę w tym kreatywnym procesie ogrywa (dosłownie!) muzyka.

Najlepsza muzyka do reklamy, czyli jaka?

najlepsza muzyka do reklamyMuzyka może mieć niebagatelny wpływ na odbiór reklamy. Jeżeli wybierzemy utwór wpadający w ucho, który odbiorcy będą sobie potem nucić pod prysznicem czy podczas jazdy samochodem, to mamy około osiemdziesięciu procent szans, że zapamiętają naszą reklamę, a przede wszystkim produkt, który promujemy. Muzyka w reklamie powinna zatem cechować się przede wszystkim oryginalnością. Musi zdecydowanie wyróżniać się spośród wielu innych reklam, bombardujących nas każdego dnia w radiu, telewizji czy internecie. Najlepsza muzyka do reklamy to taka, która jest chwytliwa, przyciągająca, która potrafi zawładnąć nasz umysł i serce i nie będziemy potrafili się od niej uwolnić. Brzmi przerażająco, ale czy nie jest to właśnie cel reklam? Muszą one zmusić nas do zapałania chęcią do kupienia reklamowanego produktu, nawet jeżeli nie jest nam do niczego potrzebny. Najlepsza muzyka do reklamy to taka, która sprawi, że będziemy chcieli usiąść i dowiedzieć się, co dany producent ma nam do zaoferowania.

Wszyscy specjaliści od marketingu poza szukaniem inspiracji do stworzenia obrazu swojej reklamy, powinni tak samo przyłożyć się do znalezienia właściwiej inspiracji muzycznej, bo właśnie połączenie idealnego obrazu z odpowiednią ścieżką dźwiękową jest receptą na sukces.