Jak Cię widzą, tak Cię piszą, czyli jak dobrać właściwe opakowania?

Opakowanie towaru, to nie tylko ochrona zawartości przed ewentualnym uszkodzeniem. To również funkcja reklamowa, promocyjna czy informacyjna. Opakowania kartonowe mają przykuć wzrok potencjalnego klienta dać mu obietnicę tego, jaki towar znajduje się wewnątrz, a równocześnie dawać mu poczucie, że jest towarem najwyższej jakości, takiej samej, jak jakość pudełka.

Przekładki tekturowe są przyjazne dla środowiska

Tak naprawdę przy krzyczących zewsząd reklamach, opakowanie ma jedną z najważniejszych ról w procesie sprzedaży. Tu może powstać pewien dysonans, ponieważ z punktu widzenia firmy najlepiej by było gdyby opakowanie było jak najbardziej funkcjonalne, jak najtańsze, i jak najatrakcyjniejsze. Jeżeli chodzi o branżę opakowań nie jest ot niewykonalne. Opakowania kartonowe produkowane ekologicznie z makulatury bezproblemowo zostają pokryte drukiem informacyjnym i promocyjnym. Wszystko tworzone niezależnie od wielkości czy kształtu opakowania. Przekładki tekturowe w opakowaniach, chroniące towar przed uszkodzeniami, mogą pełnić od razu rolę nośników reklamowych.

przekładki tekturoweBranża opakowań rozwija się tak prężnie stosując innowacyjne rozwiązania, że w tej chwili, ktoś, kto chce w okresie letnim sprzedawać owoce z własnego sadu, może bezproblemowo zamówić u producenta, na przykład pojemniki na maliny, z nadrukiem uatrakcyjniającym sprzedawany produkt czy informacjami skąd dane owoce pochodzą. Pomimo bardzo niskich kosztów wyprodukowania, nowoczesne opakowania tworzone są w taki sposób, że nie tylko spełniają funkcję ochrony przez fizycznymi uszkodzeniami czy temperaturą. W dzisiejszym przemyśle opakowania takie pokrywane są też substancjami odpowiedzialnymi za to, by towar w nich przewożony zachował jak najdłużej świeżość, jak i nie dopuszczają na przykład do zepsucia się produktu. Producenci opakowań dbają tez o to, by opakowania przez nich tworzone, były jak najbardziej ekologiczne i biodegradowalne, by w razie potrzeby móc je bezproblemowo wycofać z rynku i zutylizować. A oznaczenia na opakowaniach, informujące o tym, że producent korzysta z ekologicznych form tworzenia, sprawia, że marka nabiera atrakcyjności.